25 Μαρτίου

Οι μαθητές :


• Να διερευνήσουν τα αίτια και τις συνέπειες της σύγκρουσης

• Να περιγράψουν τα βασικά στοιχεία του γεγονότος

• Να κρίνουν και να αξιολογήσουν τα πρόσωπα και τις ενέργειές τους

• Να συσχετίσουν τη σύγκρουση εκείνης της εποχής με άλλες ανάλογες















• Να οικοδομήσουν τις γνωστικές και διαθεματικές έννοιες (εξέγερση, επανάσταση, σύγκρουση, σκλάβος …)

• Να ασκηθούν στη χρήση των ΤΠΕ

• Να διατυπώσουν συμπεράσματα

Δίνεται στα παιδιά το φύλλο εργασίας 1 και τους ζητείται να σχολιάσουν την εικόνα

Τα καλούμε να περιγράψουν τι βλέπουν και να υποθέσουν γιατί συμβαίνουν αυτά που βλέπουν.


Θα ασχοληθούμε με μια κρίσιμη κατάσταση , μια κατάσταση όμως που συχνά πυκνά εμφανίζεται σε διάφορες ιστορικές στιγμές μέχρι και σήμερα. (Με τον τρόπο αυτό προσπαθούμε να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον των μαθη-τών μας για κάτι που μπορεί να συναντήσουν ακόμα και σήμερα.)

Χωρίζονται σε ομάδες εργασίας και ορίζονται οι επιμέρους ενέργειες της κάθε ομάδας. Κάθε ομάδα παραλαμβάνει ένα φύλλο εργασίας, διαφορετικό για κάθε ομάδα, και ενημερώνεται για τις πηγές που πρέπει να αναζητηθούν και να αξιολογηθούν.
α΄ομάδα:
Ίδρυση της Φιλικής Εταιρείας :
β΄ομάδα:
Το λάβαρο της επανάστασης:
γ΄ομάδα:
Ήρωες του 1821
δ΄ομάδα:
Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
ε΄ομάδα:
Σκέψεις για την 25ηΜαρτίου 1821
στ΄ομάδα:
τα Ιστορικά ανέκδοτα

ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ:
Οι μαθητές παρουσιάζουν το τελικό αποτέλεσμα των εργασιών τους

ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ:
Ο γέρος του Μοριά

ΠΡΟΒΟΛΗ:

Τη Ρωμιοσύνη μην την κλαις

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ:
http://www.ert-archives.gr/V3/public/pop-view.aspx?tid=6581&tsz=0&act=mMainView











http://www.akida.info/25mar.htm